۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
نامزدهای انتخابات و غول خفته و بلاتکلیف خاکستری ها

در طی این پنج روز فعالیت انتخاباتی حتی یک سطر از وظایف، اختیارات و جایگاه رئیس جمهور در قانون اساسی توسط آقایان مدعی مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفته که خود این موضوع نشان از بی خاصیت بودن اکثر شعارها و مباحث مطرح شده دارد.

به دور از هرگونه تعصب و نگاه خاص به ظرف عیان شده توسط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می توان بی طرفانه و سیاست ورزانه تحلیل کرد که تا به امروز در گفتمان نامزدها، ادبیاتی دیده نمی شود که گره گشای گره های بزرگ باشد و بستری فراهم سازد که غول خفته حداقل پنجاه درصدی خاکستری ها را تکانی بدهد.

با کمال تعجب در پس ان همه ادعاهای حکمرانی کهکشانی ، همه در یک پارادوکس ضعیف ، تکراری و عمدتا سردرگم دور هم می چرخند. و حاصلی جز سطحی نگری از کران کشور داری و مردم گرایی از این گفتمان‌ها بر نمی آید و بقول معروف آبی برای کشور گرم نمی شود.

ندیدم کسی را که بگوید برای دریای خزر و ۳۲ سال ظلمی که توسط کشورهای نوپدید ساحلی به ایران و سهم مغفول مانده ما می شود، چه برنامه ای دارند؟ بنظر من، اساسا این آقایان فهمی درست و سازنده از موضوع مرزهای ساحلی و سرزمینی ندارند.

نشنیدم یکی از اینها یا مدعیان دور و اطرافشان که حصاری از منفعت طلبی دور کاندیداها کشیده اند، حرفی از سیاست های باز در مساله مهم اقتصاد داشته باشند، یا حرفی از مرزهای باز افتصادی بر اساس قراردادهای شفاف و الزام همسایگان به تعهداتشان داشته باشند.

هیچ کلامی از مدعیان ریاست جمهوری و مقام عالی اجرایی ندیدم که برای سواحل فوق ارزشمند جنوب کشور چه برنامه توسعه ای دارند تا اندکی به سطح خود باوری و وطن دوستی و وطن سازی کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس برسیم!!

مهار کامل قاچاق سوخت و کالا و آدم و خشخاش و هزار درد و مرزی که مرزهای کشور درگیرش،هستند، کجای گفتمان این آقایان است؟!؟چه فهمی از این موضوعات استراتژیک دارند؟

یا اینکه در بحث فساد فراگیر که تقریبا در تمام مسائل کشور رخنه کرده، طبق گفته های مطرح شده یا اساسا همه اینها فساد کاملا سیستمی را در ساختار پذیرفته اند که بیرق سیاه مبارزه با آن را افتخار دولت آتی خود قلمداد کرده اند!! یا اعتقادی به دولت پاک ندارند که مسیری پاک را شروع کنند که اصلا در آن خبری از فساد نباشد!!

البته و صد البته آنچه اینروزها در ستادها می گذارد ، کور سو امید گفتمانی آقایان برای مبارزه با فساد را هم در کلام به یغما می‌برد.

نکته حیاتی تر اینکه در هیچ یک از گفتمان ها و خروجی های رسانه ای اینها، شهامت عبور از این دوران محاصره ژئوپلیتیکی جهانی که کشور دجار شده را از زبان آقایان مدعی کشور داری نشنیدیم تا با رهایی کشور از فشارهای گسترده بین المللی، قصه پر درد انحصار ثروت کشور از دست آقازاده ها و برخی آبت الله زاده ها نجات پیدا کند و پاشنه در به نفع مردم ایران بچرخد.

حتی کلامی از بیان آقایان بیرون داده نمی شود که جایگاه رئیس جمهور در کنترل اقدامات خطرناک و پر از مفسده شهرداری ها و شوراهای شهر و روستا که به طرز خطرناکی در فساد و ترویج فساد شهره و آفاق جهانی یافته اند چه می خواهند بکنند؟

در طی این پنج روز فعالیت انتخاباتی حتی یک سطر از وظایف، اختیارات و جایگاه رئیس جمهور در قانون اساسی توسط آقایان مدعی مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفته که خود این موضوع نشان از بی خاصیت بودن اکثر شعارها و مباحث مطرح شده دارد.

این مدعیان مقام ریاست جمهوری و برگزیده های خاص باید متوجه باشند که سیاست و سیاست ورزی و هنر سیاست در کجای این گفتمان های طرح شده آنان قرار دارد؟

ارسطو تعبیر زیبایی از سیاست دارد، او می گوید سیاست علم تدبیر امور و هنر کشورداری است.یعنی سیاست هم علم است ، هم هنر. اما دریغ از اعتبار و عظمت این تعبیر و تعریف در کلام حضرات ...

پایان/

۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 29846

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      1 0
      در موافقت با آقای یزدان پناه درو باید بگویم:انقلابی که به گفته تاریخنگاران یکی از سه انقلاب تأثیر گذار تاریخ بشریت بوده چگونه نتوانسته است افرادی را تربیت نماید که روح این انقلاب را حفظ ودر رشد وتکمیل آن تلاش نمایند؟ همگی در نقطه مقابل آرمان های این انقلاب ونکته جالب با ترفند وشیوه هایی که۴۵ سال پیش برعلیه آنها بپا خاسته شد تجمّل٬ریا٬دروغ٬ومردم فریبی .... همگی آنان بر عامل فراموشی جامعه حساب کرده اند! دوستان! سطح آگاهی این سیاستمداران ومشاوران آنها فاجعه است فاجعه!! برجام حتی در محافظه کارترین محافل غرب بعنوان سندی بی ارزش محسوب میشود ولی در ایران هنوز از آن با افتخار نام میبرند ٬از خسارت تحریمها سخن میگویند ولی با عدم دلارزدایی بالاترین سود ها را میبرند! عزیزان در ایران نه یک دولت بلکه چندین دولت موازی هم عمل مینمایند در کنار نمایندگی دولتهای خارجی که تحت نام اطاقهای فکری انجمنهای هنری و... فعالیت دارند.